« «شادی» یکی از نامهای خدای ایران بود. پس در«شادی» انسان لباس خدا بتن میکند و خدایی میشود؛ اما شیوه پیدایی شادی در خنده و نو و تازگی است ،هر آنچیز که تازه نیست «شاد» نیست؛ پس خدا همیشه تازه و نو بنو است. این خدای تازه و نو بنو انبار برای بایگانی ندارد تا حسابرس بدهکاری (گناه) انسان شود، بدین خاطر خدای فراموشکار است ، خدایی است که خرقه درویشی بتن دارد، خدای بی بار و بی انباری است که گناهان را در انبار احتکار نمیکند تا در روز مبادا بر پیشانی انسان مهر جهنم و بهشت بکوبد ، آری او همان خدای مهر و عشق است که «کینه»جو و انبادار نیست؛ در تمام طول و عرض فرهنگ ما این اندیشه والا و خدای مهر نشان دارد و سینه به سینه و نسل به نسل در هزاران شکل تداوم پیدا میکند…….. »
نوشتههایِ مرتبط:
- « دوام ملت ایران و سیمرغ گسترده پر »
- « فرهنگ باستانی ایران بجای اسلام »
- همبستگیِ آزادی، گسستن، گستاخ بودن و پهلوانی
- ایرانیان؛ مردمانی که «آرزوهایشان به بردگی کشیده شدهاست»
- « خدایی که نمیتواند موسیقی بنوازد، نمیتواند قانون بگذارد »
- دین از دیدگاه فردوسی چیست؟
- «سیمرغ گستردهپر»
- یکپارچگی در به هم آمیختن و تار و پود شدن همه مردم ایران با هم است
- جهانِ مهر: جهانِ مبتنی بر پیوندِ جانها
- مسئله
به گهواره عریان همانسان به خاک
چه مومن چه کافر چه انسان پاک
خوش آنی که شادی به تن جامه دوخت
نپنداشت مال و منالش ملاک
لایکلایک
بازتاب: موسیقیِ مردمِ جهان (۳) – Muhtemel Aşk | کورمالی
بازتاب: موسیقیِ مردمِ جهان (۴) – در تسبیحی از نفسم، نامهای معشوقهام را به نخ میکشم – نصرت فتح علی خان – پاکستان (اردو) / هند | کورمالی
بازتاب: موسیقیِ مردمِ جهان (۵) – دوستم دوستم | کورمالی
بازتاب: آنچه الله هم در قرآن جا انداخته | کورمالی
بازتاب: دریغ است ایران که ویران شود | کورمالی